Kronprinsessegade 26. 2. sal
1306 København K

Growth Hacking er en markedsføringsstrategi, der, via hurtige tests og eksperimenter på tværs af kommunikation, kanaler og produkter, identificerer den mest effektive måde at skalere og vækste din virksomhed på.

Hvad kan dine kunder opnå? Og hvad kan dine kunder undgå?

Ud fra din forretnings mål skal du give dine kunder og brugere svar på de spørgsmål, de stiller. Og svarene skal leveres via de kanaler, spørgsmålene bliver stillet. Det sørger Tjeks for.

Din forretnings behov og indtjening er de primære mål.

Processen er at finde frem til den eller de optimale kanaler. Hvem og hvor er den perfekte kunde for dig? Og hvilke ressourcer skal der bruges på at ramme plet?

Hvor tjener du dine penge?

Growth Hacking skaber vækst i besøg og omsætning ved at skrue på de rigtige parametre.

Den hellige gral inden for online markedsføring er målretning. Du er nødt til at identificere din målgruppe (og deres søgeord) for at få dem til at reagere på dine budskaber. Når du genererer målrettede online marketingkampagner, er chancen større for at opnå trafik og respons. Og skabe resultater.

Tjeks arbejder sammen med dig for at skære gennem junglen af muligheder. Vi finder sammen den spændende, fokuserede, fleksible og målrettede model for din online marketingkampagne.

Dermed driver vi flere mennesker til dit websted, øger interessen fra dit publikum og hæver salget – hvilket jo er det primære formål.

Tjeks hjælper virksomheder med at forstå deres forretningsmål og behov for derefter at konvertere disse til målbare resultater via online og offline markedsføring.

Udgangspunktet er resultaterne – ikke processen. Vi vil sælge og levere services med en kombination af pris og kvalitet, der ikke kan matches af markedet. Når du stiller krav til ydelsen får du det ganske enkelt ikke bedre eller billigere end hos os.

Fokusér på små succeser med store resultater

Det er urealistisk at tro, at Growth Hacking kan rykke hele forretningen fra status quo til skyerne på ingen tid. Det tog trods alt også nogle år at skabe det nye Airbnb.

Men udviklingen kan accelereres kraftigt med Sub Growth Hacks, såsom konverteringsoptimering, splittests, brugertests med mere. Sub Growth Hacks handler om at isolere de enkelte processer – fx købsprocessen eller check out-flowet – og fokusere benhårdt på dem.

Det skaber fokus på den konkrete opgave og øger overskueligheden:

Disse mindre Growth Hacks er ikke så ressourcekrævende og kan nemmere føre til handlinger, der tilsammen giver det ”store” Growth Hack, som du stræber efter.

Hvad er hemmeligheden?

Kort svar: Du skal teste, teste og teste.

Vi ser ofte, at virksomheder, der ellers har mange års erfaring inden for deres respektive markeder, glemmer at teste. Dermed går de glip af nyttig viden om deres brugeres vurdering af deres produkt eller serviceydelse.

De glemmer simpelthen at forny sig, og de antager, at deres kompetente medarbejdere ved, hvad kunderne vil have. Men er det sådan, innovation skabes?

Det er vores erfaring baseret på rigtig mange kunder, at vækst skabes ved at finde mindre mål, opsætte hypoteser, tests og konkrete actions – og derefter drage konklusioner.

Det vigtigste er, at du får noteret og systematiseret dine resultater. Du finder sikkert fem ting, der virker, og 1000 ting, som ikke virker. Men så er du også blevet meget klogere på, hvordan du kan gøre tingene endnu bedre i fremtiden.

SANI Membranes valgte som udgangspunkt Tjeks som leverandør af ny hjemmeside. Det var bare starten, viste det sig. I dag hjælper Full Service Agency Tjeks med meget forskelligt, bland andet hjemmeside, tekstforfatter (PR), SEO, SEM og Content. Vi valgte endda som udgangspunkt at udfordre Tjeks og deres services lidt, da vores projektstart ikke var optimal i forhold til forventede hurtige resultater (vi startede op til sommerferien). Det til trods har vi allerede nu, baseret på de opnåede resultater, været i færd med at evaluere resultaterne med henblik på hvor stort et ”brød ovnen kan bage”. Der er allerede nu en bemærkelsesværdig opnåelse af mål og ansvarstagen fra Tjeks ApS.

Henrik Hjelmsmark. Director & Founder, Sani Membranes ApS

Skab en kultur og et miljø for Growth Hacking og konverteringsoptimering

Miljøet/kulturen i din virksomhed er en af de vigtigste faktorer for optimering af Growth Hacking.

Det gælder såvel det fysiske miljø som selve tankegangen:

Vores erfaring viser, at ”god” ledelse skaber mulighederne for, at folk kan dele deres ideer.

Afsæt fx 1 time hver anden fredag, hvor I gennemgår, hvad der bliver lavet på tværs i organisationen.

Ofte kommer de mest innovative ideer fra fjerne kroge af virksomheden. Det er dog ikke alle, der har let ved at fortælle deres chef om en god idé. Så et system eller et Google Sheet, hvor man anonymt kan smide ideer ind, er også en god ide.

Tænk konverteringer ind i din online tilstedeværelse

Det er ligegyldigt, om din online tilstedeværelse er en forholdsvis enkel hjemmeside, en kompleks sag med et hav af undersider eller en stor webshop med mange daglige besøg. Hvis ikke du skaber det rette førstehåndsindtryk, er der stor risiko for, at du går glip af nye kundeemner.

En dialog med os er et skridt i den rigtige retning

Sandheden er, at det kan være utrolig tidskrævende at skabe sin egen markedsføring.

Og det var vel heller ikke derfor, at du startede din forretning. Det handler om, at du bør gøre, hvad du er bedst til. Dermed kan du overlade resten til andre, som netop er gode til det, de gør – nemlig arbejdet med markedsføring.