Kronprinsessegade 26. 2. sal
1306 København K

SEO og Online Markedsføring er et spørgsmål om behov, ressourcer og return on investment.

Hvad fungerer og hvad gør ikke. Og hvordan påvirker du det?

Det er der brug for at vide!

Overskriftmæssigt er Søgemaskine Optimering (SEO) og Søgemaskine Marketing (SEM) et spørgsmål om behov, ressourcer samt return on investment. Nedenstående overskrifter optimeres og monitoreres for at opnå de ønskede mål, og dermed den optimale indtjening, i din forretning.

 

For at kunne Google-optimere den fremtidige indsats er det nødvendigt med en korrekt basisopsætning. Derudover skal udgangspunktet valideres (SEO testes).

Du vil efter en opstart være i stand til at optimere og styre din SEO & SEM selv. Det er ikke besværligt, men tager tid.

Har du brug for ekstern eksperthjælp, er der hjælp at hente der også.

Målsætning, kanaler og strategi

Mål og kanaler:

Definition af opstarts-strategi, -format, -kommunikationstype samt - platform. Forstå forventede målgrupper, mål, afkast samt kanaler!

SEO & SEM – Basic

Adgang eller tilmelding til samt opsætning og sammenkædning af online services som Google Analytics, Google Search Console og Google Ads samt sociale medier. Tilmelding til online monitorering hos Moz, Searchmetrics & Ahrefs m.m.

Strategi & Data - Analyse & Konklusion:

Datamining og Monitorering med henblik på kontinuerlig optimering af de prioriterede indsatsområder i forhold til forventet afkast og de opsatte mål. Analyse af opsamlede data samt website content, inklusiv brug af ord/keywords, titler, tags og beskrivelser. Analyse af trafik og brugeradfærd inklusiv kampagner, betalt annoncering og brugerdemografi. Analyse af landing sider, fejl, HTML og page-speed m.m.

SEO & SEM:

Test, Drift og Optimering i forhold til fast, målbar og dokumenteret SEO & SEM indsats og køreplan. Via viden vækster du og optimerer dine mål, kanaler og platforme. Optimeringer og nye tiltag eksekveres kontinuerligt i forhold til forventet afkast og de opsatte mål.

Udarbejdelse af strategi

Definér den fremadrettede strategi. Hvad er formålet med det hele?

Format definition

Artikler, Video, Billeder, Events, Spil, Værktøj, Print, E-learning, Slideshow, Visualisering, Press Release, Webinar, App, E-book, Social & E-mail.

Type definition

Hvordan-gør-man, Interviews, Quiz, Reviews, Spørg eksperten, Eksperimenter, Definitioner, Spørgsmål, Ressourcer, Produktivitet, Opslagsværk, Gallerier, Best practice, Hive-mind, Skabeloner, Produkter, Frameworks, Sammensætninger, Events, Begynders guide, Spørgeskemaer, Testimonials, Cases, Undersøgelser, Inspiration, Analyser, Demoer, Statistikker, Trends, Meninger, Fiktion, News-jacking, Debat, Konkurrencer, Tjeklister & Grafik.

Platform definition

Website, YouTube & Vimeo, Sociale Medier, Offline Medier, Partner Sites, Microsites, Fora & annoncering.

Mål

Identificer forventet målgruppe, mål og forventet afkast. Overvej eksisterende trafik, leads, telefon, branding, salg, søgninger, medlemmer, delinger og generelt engagement.

Strategi og Data. Datamining

Opsamling af data med henblik på kontinuerlig optimering af de efterfølgende prioriterede indsatsområder i forhold til forventet return-on-investment (ROI).

Brugere: Opsamling af eksisterende målgrupper, demografi, geografi, interesser og brugeradfærd.

Mål og konverteringer: Opsamling af visninger, besøg, leads, opkald, branding, bookinger, salg, søgninger, medlemmer, tilmeldinger, anmeldelser, delinger og generelt engagement.

Kommunikation & kanaler: Definer allerede eksisterende konverteringsgivende kanaler, storytelling, søgeord og fraser.

Traffic: Opsamling af trafik som Organisk, Betalt, Retargeting, Google Search Netværk, Google Search Netværk annoncering, Google Maps, Google Display Netværk, YouTube kanal, YouTube annoncering, Google Display Netværk annoncering, Facebook side, Facebook annoncering, LinkedIn: Personlig & Corporate attention. LinkedIn side: Personlig & Corporate attention, LinkedIn annoncering, Instagram & Instagram annoncering.

Opsamling, gennemgang og analyse af online værdi og tilstedeværelse baseret på Growth industriens standard (Search Engine Lands SEO periodic tabel).

  • On Page SEO – Content: Quality, Research, Answers, Depth, Multimedia, Keywords, Freshness.
  • On Page SEO – Architecture: Crawl, Mobilefirst, Structure, Parity, URLs, Duplicate, Speed, HTTPS.
  • On Page SEO – HTML: Titles, Schema, Headings, Content Shift, Descriptions, Image Alt
  • Off Page SEO – Reputation: Expertise, Authority, Trust.
  • Off Page SEO – Links: Link Quality, Anchors, Quantity.
  • Off Page SEO – User: User experience, Intent, Locality, Country, Engagement.
  • Off Page SEO – Toxins: Cloaking, Schemes, Bad content, Malicious behavior, Stuffing, Hiding, Piracy, Intrusiveness.
  • Niche SEO – Local: Google My Business, Locations, Reviews, Citations, NAP.
  • Niche SEO – Publishing & News: Top stories, Discover, Archives, Image required, Flexible sampling.
  • Niche SEO – Ecommerce: Product descriptions, Architecture, Merchant center, Structured data, URLs Pagination.
  • ROI & budgetter: Forventet omfang af forbrug og resultater som udgangspunkt.

82 % af de mennesker, der implementerede en SEO-strategi, fandt, at den var effektiv

Skabelse og implementering af indhold på de ønskede platforme, “lige efter bogen”.

Projektplan

Baseret på mål og ressourcer udarbejdes en plan for skabelse af website content samt indhold til launch og eventuel fremtidig overvågning, evaluering, optimering og test.

Brand definition

I dialog med dig finder vi frem til hvilket materiale, du skal bruge og ikke bruge. Herunder hvad du allerede har af tilgængeligt materiale og designmanualer.

Visuel identitet

Vi taler om farver, elementer, skrifttyper osv. Det grafiske design spiller en central rolle i alt det, vi leverer. Ved at skabe visuel opmærksomhed omkring dit produkt eller din service bidrager vi til at vækste dine marketingstrategier.

Responsivt layout & webdesign

Der skabes et unikt, responsivt design til både desktop, tablet og mobile brugere, og det implementeres i CMS systemet samt nye kanaler.

Det visuelle udtryk og funktionaliteten designes, så det skaber relationer mellem dine kunder og dine ydelser og/eller produkter.

Design af indhold og skabelse af kommunikation

I henhold til projektplanen udarbejdes relevant indhold til dit website og udvalgte kanaler. Tema, widgets, forside og præsentationsskabeloner designes, så udtrykket fremstår ”rent” og nemt kan bruges til fremtidigt indhold på alle typer af enheder.

En dialog med os er et skridt i den rigtige retning.

Sandheden er, at det kan være utrolig tidskrævende at skabe sin egen markedsføring. Vi hjælper dig gerne i gang.

Ring til os på 32 677 677 og lad os tage en uforpligtende samtale.

Branding tilpasset dine produkter, services og ydelser

Vi skal tale om dine mål for din virksomhed. Hvad sælger du, og hvad ønsker du at opnå? Måske har du allerede defineret din virksomhed? Måske har du ikke. Vi tager dialogen uanset hvad.

Helt basalt handler branding om at brændemærke sit budskab, logo, navn, værdier etc. på forbrugernes nethinde og hukommelse.

Når markedsføring i dag spreder sig ud over mange platforme, skal dit brand være genkendeligt og nemt at afkode. Men det skal også være relevant og tro mod din virksomhed.

Der er meget mere i branding end farver, skrifttyper og logoer. Dit brand omfatter den måde dit websted, dit visitkort, din Facebookside ser ud, føles og lyder.

Ligesom med alt andet gør vi det sammen. Vi tager fat om din forretningsstrategi, taktik og planlægning for at skabe et attraktivt, overbevisende brand for dig. Resultatetet skal være et solidt fundament, som solidt understøtter din succes nu og i fremtiden. 

At forventningsafstemme, hvad du har brug for, gør det nemmere at definere din visuelle identitet. I nutidens komplekse og overfyldte marked er det nødvendigt, at du har et brand, der skiller sig ud.

Så når vi har defineret dit brand og skabt det rette visuelle koncept, er vi klar til at lege med farver og skrifttyper.

Design som symboliserer jeres værdier

Vi kaster os ud i farver, elementer, skrifttyper – alt det sjove, der er med til at definere din visuelle identitet.

Hvor meget har du brug for? Hvad har du ikke brug for – det er også en del af dialogen.

Det grafiske design spiller en rolle i alt det, vi tilbyder. Ved at skabe opmærksomhed omkring dit produkt eller din service bidrager vi til at styrke dine marketingstrategier. Uanset om der er tale om visitkort, en PowerPoint præsentation, bannerannoncer, brochurer eller en ny hjemmeside, så SKAL det hele bindes sammen.

Når du har noget visuelt, du er stolt af, så er det vigtigt at få det ud til dine brugere. Om det er brochurer, der skal sendes med posten, plakater der skal præge bybilledet, bannerannoncer til Google eller en hjemmeside – så skal det ud og arbejde for dig. I dag finder kunderne dig desværre ikke, uden du skaber noget støj.

Du er nu klar til at markedsføre dig selv, dine produkter og din virksomhed.

Jeg kan varmt anbefale Tjeks som samarbejdspartner! Tjeks har fungeret både som sparringspartner og som leverandør af grafiske opgaver og design af hjemmeside. Vi har kun oplevet hurtig, kompetent, imødekommende og kreativ sparring og opgaveløsning.

Charlotte Bjerregaard, Retail Partner

Hvordan bliver din hjemmeside salgsoptimeret?

Call-to-action

Call to action er kort sagt det, som fortæller dine kunder, hvordan de får fat i det, du sælger. Det er ofte en køb-knap, et link til en bestillingsformular eller en sætning som “Ring til os på telefon (nummer) for at høre mere”. Det er vigtigt, at der er tydelige call to action opfordringer flere steder på din hjemmeside, så dine kunder altid bliver ledt hen imod den ”aktion”, du ønsker, de skal tage – uanset om det vedrører henvendelser eller det produkt, du sælger.

Responsivt design

At din nye hjemmeside er responsiv, betyder, at den tilpasser sig til den enhed - computer, tablet eller telefon – som dine kunder besøger den fra. Flere og flere bruger i dag deres tablet eller telefon, så det er ikke længere nok, at din hjemmeside fungerer på en stor computerskærm. Bemærk, at der her er stor forskel på, om en side automatisk tilpasser sig telefonen eller om den er optimeret til telefonen. Mange begår den fejl at lade systemet bestemme for dem, og det er ikke altid en god idé.

Effektive pop-ups

Mange forbinder pop-ups med noget generende, som forstyrrer, når man besøger en hjemmeside. Men hvis pop-ups bruges rigtigt, kan det være en effektiv måde at få flere til fx at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Der er et væld af muligheder, som sørger for, at dine pop-ups ikke bliver generende.

Optimeret til Google

Det er vigtigt, at din nye hjemmeside opfylder alle retningslinjer, så den rangerer højt på Google. Ellers er det svært for nye kunder at finde din virksomhed. Google kigger på mere end 200 parametre, når det kommer til optimering! Vi kender dem alle og kan rådgive omkring, hvad der skal til.

Content marketing eller på dansk indholdskommunikation

Giver du dine kunder svar på de spørgsmål, de stiller? Ved du hvilke ressourcer, der bruges på at ramme plet? Hvor tjener du dine penge? Hvem er din målgruppe?

Den rigtige sammensætning af content og kanaler er altafgørende. Optimering af indhold og content er grundlæggende for godt salg.

Der findes flere forskellige typer content. For B2B er nogle af de mest relevante:

Der findes også andre typer content, og du skal på ingen måde lade dig begrænse af ovenstående.

I din strategi kan det faktisk være en fordel at kombinere forskellige typer content i stedet for at nøjes med én type. De forskellige typer kan nemlig spille godt sammen og skabe en god synergieffekt.

Hvilke typer, du skal inkludere i din marketing-strategi, afhænger bl.a. af hvad din målgruppe efterspørger, hvor konkurrenterne allerede er til stede, hvor der er oplagte huller, hvor du kan være til stede, og hvilke muligheder og begrænsninger, du står overfor.

Du kan nu begynde at prioritere dine indsatser og lægge en decideret plan. For det er lige præcis sådan, en strategi skal fungere. En målrettet plan, hvor du netop har opsat en målsætning for din content marketing-indsats.

White papers – en effektiv måde at tiltrække leads på

White papers er blevet ufatteligt populære – især for B2B. Dette skyldes, at de har en yderst lukrativ effekt på flere punkter. En undersøgelse viser, at hele 71 % af B2B-købere har benyttet et white paper i processen mod en købsbeslutning. 

Og da White papers ofte benyttes som gated content, hvor modtageren skal afgive sine oplysninger (for eksempel navn, e-mail og virksomhed) for at få adgang til indholdet, kan det være en særdeles effektiv måde at få varme leads i biksen.

I et white paper kan du gå i dybden med lidt tungere viden inden for din branche, som er relevant for målgruppen. Det kan fx være deciderede problemstillinger, målgruppen står overfor, hvor du kommer med viden, guides eller lignende, der kan løse problemet.

Med et white paper kan du:

  • Opnå status som trusted advisor, da du viser din knowhow
  • Få boostet din brand awareness og blive top of mind
  • Differentiere og positionere dig på markedet
  • Øge dine konverteringer fra tilgangen af varme leads

E-mail marketing – kanalen med den højeste ROI

E-mail marketing har været en særdeles aktiv disciplin i mange år, også for B2B. Er du ikke i gang med det endnu, er det oplagt at kigge på hvordan du kan få glæde af det. Undersøgelser viser nemlig, at e-mail marketing i gennemsnit kan give en ROI på hele 1:44 kroner. Der kan altså hives 44 kroner ind i indtjening for hver krone, der investeres i formatet. Det gør e-mail marketing til den suverænt mest effektive kanal. Ergo er det en indsats, der helt sikkert er værd at kigge nærmere på for B2B.

Der er mange fordele ved e-mail marketing, du helt sikkert skal tage med i betragtningen:

  • Det er mere personlig kommunikation, da du lander direkte i indbakken. Selv for B2B er det personlige en vigtig faktor
  • Du ejer selv dine data og er ikke afhængig af skiftende algoritmer som på andre platforme
  • Du kan holde dig i top of mind ved at sende relevant og værdiskabende indhold via e-mail
  • Du kan automatisere flere processer, så du rækker ud til dine modtagere med det helt rigtige budskab på det rette tidspunkt på deres kunderejse.

 

E-mail marketing er derfor en indsats, der kan være yderst profitabel at inkludere i din strategi som B2B-virksomhed.

Blogindlæg/vidensartikler – et populært værktøj til at øge trafikken

Blogindlæg er også en populær indsats. I dag kalder man det også for vidensartikler, når vi taler B2B. Det kan fungere som en light udgave af white papers, men spillereglerne er de samme – din viden ligger frit tilgængeligt på din hjemmeside. Med det kan du skabe et blogunivers, hvor du deler viden, guides, inspiration og lignende, der er relevant for dit brand og din målgruppe.

Med et blogunivers kan det især være relevant at tage udgangspunkt i en søgeordsanalyse, hvor du finder relevante emner til dine blogindlæg. Det tilfredsstiller nemlig både Google samt potentielle kunder, da du er til stede på de søgninger, de er interesserede i. Det er to fluer med et smæk.

Blogindlæg er også en effektiv content-type. Ligesom med white papers viser en undersøgelse, at 71 % af B2B-købere har benyttet blogindlæg som en del af deres research frem mod en købsbeslutning. Det er derfor et relevant værktøj at rette fokus imod.

Med blogindlæg kan du:

  • Øge trafikken til din hjemmeside
  • Holde besøgende længere på din hjemmeside
  • Blive trusted advisor i din branche
  • Øge din synlighed online
  • Øge din kendskabsgrad og påvirke potentielle kunder i researchfasen på købsrejsen

 

Tænk bloguniverset ind som en relevant indsats. Det kræver lidt arbejde at komme i gang, men så kan du også have glæde af indholdet mange år fremover.

FAQ – besvar spørgsmål, inden de bliver stillet

FAQ-sider virker måske ikke som den oplagte content-type. Ikke desto mindre kan det gøre en stor forskel, hvis du har den på din hjemmeside. På en FAQ-side kan du nemlig besvare ofte stillede spørgsmål – før de bliver stillet.

Når besøgende kan finde svar på deres spørgsmål direkte på din hjemmeside, bliver de hængende længere. Du får derfor mere tid til at overbevise dem om, at du er dygtig til det, du tilbyder. Du eller dine medarbejdere slipper også for at svare på samme (ofte stillede) spørgsmål, flere gange. Rigtig mange besøgende kan godt nå at ombestemme sig, hvis de ikke kan finde svar på deres spørgsmål på din hjemmeside. Med en FAQ-side kan du derfor bedre holde dem til ilden.

Med en FAQ-side kan du:

  • Minimere omkostninger, da dine (support) medarbejdere ikke skal bruge tid på at besvare de samme spørgsmål igen og igen
  • Få en bedre placering på relevante longtail-søgeord, der er relateret til hyppigt stillede spørgsmål
  • Øge dwell time, da de besøgende bliver hængende i længere tid

 

En FAQ-side er derfor et forholdsvist nemt og hurtigt sted at sætte ind og kan samtidig gøre en markant forskel med en minimal indsats. Du beder simpelthen medarbejderne om at samle alle de spørgsmål, de oftest bliver stillet, og sætte struktur på det.

Landingssidetekster – inkorporer de rigtige søgeord og bliv mere synlig

Content på dine landingssider kan måske virke indlysende. Landingssider kræver dog en ekstrakærlig hånd for at de fungerer optimalt og efter hensigten. Indholdet på din landingsside skal nemlig være med til at sikre synlighed, så den tiltrækker trafik. Her kan du kigge nærmere på din forside, dine kompetence-/ydelses-/produktsider, undersider og lignende. På disse sider handler det om at levere skarpt og beskrivende content, der samtidig inkluderer relevante søgeord.

Relevante søgeord er især vigtigt at bide mærke i. 72 % af købere anvender nemlig Google i awareness-stadiet. Er du ikke synlig på Google, minimerer du derfor chancen for at få trafik på hjemmesiden. Så kan det sagtens være, at du er til stede med betalte annoncer på relevante søgeord, men 70-80 % ignorerer de betalte annoncer på Google. Det er derfor oplagt at give dine landingssider lidt SEO-kærlighed.

Cases – overtal kunder med udtalelser og best practice

Cases er yderst relevante på flere forskellige områder. Ved at fremhæve succeshistorier kaster du et positivt lys over, hvorfor netop din virksomhed kan løse en problemstilling eller udfordring på en effektiv måde.

Disse kundeudtalelser og best practices kan være med til at overtale dine potentielle kunder til at vælge dig som samarbejdspartner. Det leverer nemlig social proof for, at andre har været tilfredse med dig.

Vi mennesker er flokdyr og kan godt lide idéen om, at andre har fået god service eller er tilfredse med deres produkt. Se bare hvor meget vi bruger Trustpilot. Men det er især for B2B, at cases kan gøre en stor forskel. 77 % af B2B-købere anser cases som den vigtigste content-type i evalueringsstadiet. Sørger du for at opstille dine cases på en troværdig og pålidelig måde, er det derfor noget, der kan være med til at konvertere en potentiel kunde til en betalende kunde.

Gør din content marketing-strategi til en kontinuerlig proces

Nu er du ved at have styr på de forskellige content-typer, og hvad din content marketing-strategi skal indeholde. Nu er det ”bare” at få sat det hele i værk. Når du har eksekveret på de forskellige indsatser, stopper arbejdet dog ikke der. Den bedste strategi er den, der løbende bliver optimeret og tilpasset. Det betyder, at du er nødt til at holde øje med effekten af dine indsatser, og om det går i den rigtige retning mod målet. Der vil helt sikkert være behov for optimering løbende. Vær derfor meget omhyggelig med at opstille mål og KPI’er, som du løbende kan måle på og forholde dig til. På den måde får du det største udbytte af din content marketing-indsats for B2B.

Webdesign/CMS

Det grundlæggende CMS-tema og webdesign tilpasses af en professionel designer ud fra dine idéer og ønsker samt eksisterende designstruktur. Der skabes et unikt, responsivt webdesign til både almindelige samt mobile brugere.

Design og funktionalitet designes, så der skabes validerede HTML5 & CSS-resultater. Ud over det æstetiske designes der med vægt på hastighed, brugervenlig navigation, velfungerende menuer, responsivt design etc.

Content & kommunikation

Tema, widgets, forside og præsentations-skabeloner designes, så de fremstår ”rent” og nemt kan bruges og redigeres til fremtidigt indhold. Skabelonerne bruges ved præsentation overfor både web- og mobil-brugere.

Indholdet skal kun skabes 1 gang for at få det vist til både dine normale hjemmeside-besøgende samt til dine mobile brugere.

Skabelonerne optimeres både grafisk og tekstmæssigt i forhold til alle brugere samt søgemaskinernes oplevelse af indhold.

Skabelse eller indkøb af billeder og tekst er normalt ikke en del af prisen, og skal leveres til os i et ensartet format til præsentation på hjemmesiden. Ellers er det noget, vi skal have en dialog om ud over denne aftale.

Det aftales normalt, at der præsenteres op til en total af X dokumenter på hjemmesiden indenfor den tilbudte pris. Resterende indhold og efterfølgende kommunikation skaber du selv. Ellers er det noget vi skal have en dialog om ud over denne aftale. Hvilket vi også meget gerne hjælper med.

VIGTIGT! Skabelonerne kræver, at man arbejder ”indenfor” rammerne, og her kan du selvfølgelig selv ændre indholdet uden vores indblanding. Skal der derimod udvides i skabelonen eller ændres design, kræver det indsigt i design og CSS-skabeloner. Her vil det være os, der der træder til og hjælper.

Processen til mål. Der er hjælp at hente:

Helt overordnet er Søgemaskine Optimering (SEO) og Søgemaskine Marketing (SEM) et spørgsmål om behov, ressourcer samt return on investment. Nedenstående punkter optimeres og monitoreres for at opnå de ønskede mål, og dermed den optimale indtjening, i din forretning.

Webdesign:

Layout & Design, Responsivt design, Tekst & Indhold, Call2Action, On-Page SEO.

Optimering af hjemmesider:

Layout & Design, Brugeradfærd, Indholds optimering, Split testing af indhold, Hastighedstest, Website & Ren kode, On-Page SEO.

Online markedsføring:

Content Marketing, Søgemaskineoptimering (On-Page & Off-Page SEO), Søgemaskinemarketing SEM (Google Ads, Facebook, LinkedIn + anden betalt annoncering), Social Media Markedsføring (SMM/SMO).

CMS:

Webpage IO, WordPress eller anden CMS

Internet Nørderi:

Konsulent bistand og special udvikling.

Punkterne dækker mere end 200 forskellige måle-parametre og indsatsområder, der tages i betragtning i forhold til dit website og opnåelse af dine mål. Det hele afhænger af dine mål og din eksisterende situation.

SEO & SEM Processen! Vækst via viden og relationsbaseret markedsføring.

Din forretnings behov og indtjening bør være de primære mål. Processen vil være at finde frem til den eller de optimale kanaler. Hvem og hvor er den perfekte kunde for dig? Og hvilke ressourcer skal der bruges på at ramme plet – set i forhold til mål-potentiale og potentielt afkast? Du skal være, hvor din kunde er. Og give det svar, kunden kan bruge.

En dialog med os er et skridt i den rigtige retning

Sandheden er, at det kan være utrolig tidskrævende at skabe sin egen markedsføring.

Og det var vel heller ikke derfor, at du startede din forretning. Det handler om, at du bør gøre, hvad du er bedst til. Dermed kan du overlade resten til andre, som netop er gode til det, de gør – nemlig arbejdet med markedsføring.