Online annoncering er en væsentlig forudsætning for vækst  

GROWTH HACKING FULL SERVICE AGENCY TJEKS – POWERED BY MMM2 APS

Lined Circle

–  ikke mindst i form af markedsføring via Google Ads og Facebook. 

Svaret er - i generelle termer og grove træk - ganske enkelt: Du skal sætte nogle mål for annonceringen.  Drejer det sig om Awareness, Branding, online salg, eller noget helt andet?

Spørgsmålet er: Hvad skal der til, for at komme i gang med annoncering for dit website via Google Ads og de sociale medier? 

Du skal bruge bannere til din annoncering. 

Og du skal have en landingside til dine brugere. 

Begge dele gerne veldefinerede i forhold til budskaber og mål. Du skal skabe glade brugere ved at svare dem på deres spørgsmål indenfor dit felt. Dernæst gælder det om at allokere et annoncebudget til den første periode – og så er du næsten allerede i mål. Du skal blot finde det rette segment at annoncere i for at høste de ”lavest-hængende-frugter”. Og så er det bare at sætte annonceringen i gang. 

Lined Circle

Undervejs er der dog et ”par” steps, der lige skal være styr på. De følgende punkter er et minimum af, hvad der er nødvendigt i forhold til målrettet annoncering via enten Google Ads eller SOME som Facebook og LinkedIn.

Processen til mål består af fire steps

mål og kanaler

1

Definition af opstarts-strategi, -format, -kommunikationstype samt -platform. Forstå forventede målgrupper, mål, afkast samt kanaler! 

SEO & SEM – Basic

2

Adgang eller tilmelding til samt optimal opsætning og sammenkædning af online services som Google Analytics, Google Ads og SOME.  

Strategi & Data - Analyse & Konklusion 

3

Datamining og Analyse med henblik på opstart af annoncering. Annonceringen skal baseres på prioritering af udvalgte indsatsområder i forhold til forventet afkast og de opsatte mål – og en gennemgående søgeordsanalyse er essentiel. 

SEO & SEM

4

Opstart, Test, Drift og Optimering i forhold til fast, målbar og dokumenteret SEO & SEM indsats og køreplan.  

Vi kalder det Growth Hacking 

Growth hacking er en markedsføringsstrategi, der, via hurtige tests og eksperimenter på tværs af kommunikation, kanaler og produkter, identificerer den mest effektive måde at skalere og vækste din virksomhed på.

Hvad kan dine kunder opnå? Og hvad kan dine kunder undgå?

Ud fra dine forretningsmål skal du give din kunder og brugere svar på de spørgsmål, de stiller. Og svarene skal leveres via de kanaler, hvor spørgsmålene bliver stillet.

Din forretnings behov og indtjening er de primære mål.

Processen er at finde frem til den eller de optimale kanaler. Hvem og hvor er den perfekte kunde for dig? Og hvilke ressourcer skal der bruges på at ramme plet? Hvor tjener du dine penge?

Det er urealistisk at tro, at Growth Hacking kan rykke hele forretningen fra status quo til skyerne på ingen tid. Og det gælder også ved opstart af Annoncering.   Udviklingen, og opnåelse af resultater, kan helt sikkert accelereres kraftigt med et såkaldt Sub Growth Hack, fx yderligere konverteringsoptimering, splittests og brugertests.

Fokusér på små succeser med store resultater

Et eksempel på konverteringsoptimering kunne være at sætte delmål for kampagnens antal visninger, klik, klik-priser samt antal opnåede konverteringer og konverteringsrater. Både på annonce og landingpage siden. Landingpage-siden må meget gerne afspejle de emner og resultater, der modsvarer brugerens forventninger. Du skal sørge for at kommunikere i øjenhøjde med dine brugere.  Det optimale er at give brugeren mulighed for at komme ”i mål”. At de bliver klædt på og får svar i forhold til deres søgning og samtidig orienterer sig mod dine produkter og ydelser.

Du har forskellige muligheder med annoncer via Google Ads.  Du kan annoncere via: · tekstannoncer · dynamiske søgeannoncer · responsive søgeannoncer  · opkaldsannoncer

Lined Circle

Google Ads vises ofte med annonceudvidelser, der giver dig mulighed for at medtage virksomhedsoplysninger og billedudvidelser i din markedsføring. Du kan også markedsføre dig via shopping-annoncer, der bruges til at vise og linke til produkter, du har til salg på dit website. Eller med billed- og videoannoncer via Google Søgepartnere.

Dit budget vil som regel afgøre i hvilket omfang, du starter. Med et lavt budget vil det fx ikke give mening at få udarbejdet et komplet sæt dækkende alle annoncetyper.  OBS! Du kan via Facebook og LinkedIn skabe lignende annoncering, til deres respektive netværk. 

Du kan også annoncere med responsive displayannoncer, hvor du beder Google optimere dine annoncer for at forbedre effektiviteten. 

Hvis du vil have større kontrol med din annoncering, kan du vælge selv at oprette og uploade annoncer, fx billedannoncer i Google Ads.  Du kan desuden skabe engagementsannoncer, hvor du med billed- og videoannoncer viser fængende budskaber på YouTube og Displaynetværket.

Den navigationelle søgeforespørgsel. Foretaget af navigationssøgeren, der leder efter en specifik hjemmeside eller brand. 

Den transaktionelle søgeforespørgsel. Foretaget af den bruger, der ønsker at købe eller indgå en aftale i forbindelse med en aktuel søgning 

Den informative søgeforespørgsel. Foretaget af informationssøgeren, der ønsker at undersøge og erhverve sig viden om et emne. 

Lined Circle

Søgeresultater og den trafik, du får på dit website, kan du generelt opdele i 3 overordnede kategorier. 

Annoncering via Google Ads, Facebook, LinkedIn eller andre medier kan være svært. I sidste ende drejer det hele sig om optimering af resultater, og her spiller Google Ads etc. en stor rolle.  Vi kalder det overordnet Growth Hacking og konverteringsoptimering.  Vi er her for at hjælpe med at booste din forretning. Giv os et kald! 

Ring 32 677 677